Demana la T-16 - T-mobilitat

La T-mobilitat per a menors de 16 anys

 

El sistema T-mobilitat ofereix una targeta independent per als nens, nenes i adolescents menors de 16 anys que utilitzen el títol bonificat T-16, el títol de transport que permet als i les menors viatjar dins de la seva zona de residència dels 4 als 16 anys.

  • Cost: 4,50€. 
  • Requereix que tant pare/mare/tutor-a com el nen/a es donin d’alta
  • Només permet portar carregada la T-16.
  • Quan la validesa de la T-16 finalitza, la targeta no es pot recarregar.
  • Es pot demanar en línia, en aquest web, i al Centre d'atenció i informació T-mobilitat.
     
La T-16 en T-mobilitat

Com demanar la T-16 en línia

Registra les teves dades al sistema en només uns minuts a través d’aquest enllaç.
 

Quan t’haguem confirmat que la teva alta és correcta, inicia sessió per accedir a l’àrea personal d’aquest web i ves a l’apartat ‘Comptes que gestiono’.

En aquest apartat podràs donar d’alta el o la menor d’edat. Hauràs d’adjuntar la seva documentació d’identitat, que haurem de verificar, així que l’alta no serà automàtica ni immediata. Aquesta és la documentació que hauràs d'adjuntar, segons el cas:

  • DNI: les dues cares del DNI vigent del/la menor.
  • NIE: les dues cares del document vigent del/la menor.
  • Passaport: la pàgina del document vigent on apareix la fotografia i les dades.
  • Llibre de família: la pàgina on apareix el número del llibre de família i la pàgina del fill/a que s'està donant d'alta.
     

Quan t’hàgim confirmat l’alta del nen o nena, rebràs un correu on t’avisarem que el perfil de T-16 ja està assignat correctament. En aquest moment ja podràs demanar la T-16. Torna a l’apartat ‘Comptes que gestiono’ de l’àrea personal. Accedeix a ‘Suports’ i sol·licita una targeta T-mobilitat T-16, que us arribarà a l’adreça que indicada en 5-10 dies hàbils.

 

 

La targeta us arribarà a casa desactivada per seguretat i l’haureu d’activar per poder viatjar amb ella:

  1. La persona responsable ha de consultar el PIN d’activació en aquest web, iniciant sessió a l’àrea personal. Trobaràs el botó de consulta dins de l’apartat ‘Suports’ del nen/nena, que pots consultar a ‘Comptes que gestiono’.
  2. Quan tingueu el PIN, podreu activar la targeta de dues formes:
  • A través de l’app T-mobilitat, si teniu un mòbil amb NFC: llegiu la targeta amb el telèfon, introduïu el PIN i torneu a apropar els dos elements.
  • En una màquina d’autovenda de la xarxa. Apropeu la targeta al lector de la màquina, seguiu les instruccions per introduir el PIN i torneu a apropar la targeta.
     
On es pot utilitzar la T-16?

On es pot utilitzar la T-16?

 

La T-16 permet al menor viatjar en tots els mitjans de transport integrats dins de la seva zona de residència. Consulta el teu municipi per saber quina zona t'aplica:

 

El que necessites saber sobre la T-16 en T-mobilitat

La T-16 antiga va deixar de funcionar el 16 de gener de 2024.

Les famílies que ja éreu usuàries de la T-16 abans del canvi a la T-mobilitat hauríeu d'haver rebut el nou format durant els darrers mesos, sense fer cap gestió o tràmit. Si no l'heu rebut, contacteu amb els nostres canals.

El nou format de la T-16 té diferents avantatges en comparació amb la targeta T-16 dels darrers anys:

  • La targeta ja no s’haurà de renovar, com sí que calia fer amb el format magnètic. Si no es perd, la targeta servirà fins al 31 de desembre de l’any en el qual la persona usuària faci 16 anys.
  • En cas de pèrdua o robatori, la targeta es pot bloquejar per tal que no sigui utilitzada per algú altre.
  • El duplicat de la T-16 en format T-mobilitat té un cost de 4,5 euros, a diferència dels duplicats actuals del sistema magnètic, que tenien un cost de 35 euros. Els duplicats es poden demanar si la targeta es perd o és sostreta.

En el nou sistema sense contacte T-mobilitat, en cas que perdeu la targeta T-16, s’ha de bloquejar perquè ningú més la pugui utilitzar. Poseu-vos en contacte amb nosaltres a través dels nostres canals d’atenció i la bloquejarem.

Un cop bloquejada, podreu tornar a demanar-ne una nova, per 4,5 euros, a través de l’apartat de ‘Comptes que gestiono’ de l’àrea personal d’aquest mateix web o del web d’FGC, iniciant sessió amb les credencials del compte web de la mare, pare o tutor/a legal.

També pots bloquejar la targeta perduda de forma autònoma i demanar-ne un duplicat al web de TMB.

També pots gestionar el bloqueig de la targeta i la compra d’un duplicat en un dels següents punts presencial:

  • El Centre T-mobilitat: Av. de la Granvia de L’Hospitalet, 16-20. Amb cita prèvia.

  • Autocars Font: carrer Tamarit, 105, Ripollet. Amb cita prèvia.

  • Oficina de l'AMTU: c. Josep Umbert 92-94, Granollers. Sense cita prèvia.

  • Mataró Bus: c. Francesc Layret, 72, Mataró. Amb cita prèvia (per mail a info.matarobus@avanzagrupo.com).

  • Soler i Sauret: ctra. Laureà Miró, 426, Sant Feliu de Llobregat. Amb cita prèvia.

  • TMESA: carrer Iscle Soler, 9, Terrassa. Amb cita prèvia.
  • Oficines de Teisa: carrer Roger de Llúria, 26. Amb cita prèvia (trucant al 93 215 35 66).

Si teniu algun problema amb la T-16 T-mobilitat i el/la menor no pot viatjar, parleu amb el personal del transport públic perquè us ofereixi una solució provisional. Posteriorment, per aconseguir un bescanvi definitiu, podeu acudir a un dels punts següents:

  • El Centre T-mobilitat: Av. de la Granvia de L’Hospitalet, 16-20. Amb cita prèvia.

  • Punt d’atenció de Rodalies a plaça Catalunya. Sense cita prèvia.

  • Trambaix: av. Barcelona s/n, Sant Joan Despí. Amb cita prèvia.

  • Trambesòs: av. Eduard Maristany, s/n, Sant Adrià de Besòs. Amb cita prèvia.

  • Oficines de Teisa: carrer Roger de Llúria, 26. Amb cita prèvia (trucant al 93 215 35 66).

  • Autocars Font: carrer Tamarit, 105, Ripollet. Amb cita prèvia.

  • Soler i Sauret: ctra. Laureà Miró, 426, Sant Feliu de Llobregat. Amb cita prèvia.

  • Autocorb: carretera de l'Amunt, 6-8, Corbera de Llobregat. Amb cita prèvia.

  • Oficina de l'AMTU: c. Josep Umbert 92-94, Granollers. Sense cita prèvia.

  • Mataró Bus: c. Francesc Layret, 72, Mataró. Amb cita prèvia (per mail, a info.matarobus@avanzagrupo.com).

  • TMESA: carrer Iscle Soler, 9, Terrassa. Demana cita prèvia.

Els bescanvis es donen quan la targeta té un defecte o ha deixat de funcionar, sempre que no sigui a causa del mal ús.

En el cas que el problema amb la targeta es doni a les xarxes de TMB o d’FGC, el seu personal, a més d’oferir la solució provisional, retirarà la targeta i es gestionarà l’enviament d’una nova T-16 al domicili de la família.

Si algú que no és la persona beneficiària utilitza la T-16 i un equip d’inspecció ho verifica, la targeta serà bloquejada per un període de 3 anys, d’acord amb les condicions d’ús de la T-mobilitat aprovades pel Consell d’Administració de l’ATM, i l’operador de transport imposarà una sanció econòmica.

Si la persona no està conforme i vol tornar a utilitzar-la, haurà de demanar el desbloqueig presentant al·legacions davant l’ATM. Això es pot fer telemàticament sense certificat electrònic emplenant i enviant el formulari de ‘Petició Genèrica’ de la Generalitat de Catalunya, seleccionant l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) Àrea de Barcelona com a l'ens destinatari. Així mateix, juntament amb les teves dades d’identificació, hauràs d’exposar detalladament les causes que justifiquin l’ús inadequat del títol, i adjuntar tota aquella documentació que ajudi a acreditar els fets exposats. Trobaràs el formulari de petició genèrica accedint a través d’aquest enllaç.

Si vols ser atès presencialment, ens pots fer arribar les teves al·legacions presentant-les a les oficines que trobaràs disponibles al següent enllaç. També pots presentar les teves al·legacions en format paper a qualsevol administració pública, d’acord amb el previst a la Llei 39/2015. 

Rebràs una resposta a les teves al·legacions en el termini de tres mesos des de la data de registre d’aquestes. 

Preguntes freqüents sobre T-16

Si hi ha algun problema i la targeta no arriba en 5-10 dies hàbils, contacta amb nosaltres a través dels nostres canals d’atenció.

La majoria de gestions sempre les haurà de fer la persona adulta a qui estigui vinculat/da, o una tercera persona autoritzada per fer-ho. Però l’infant sí que podrà realitzar consultes bàsiques del títol i el suport a les màquines de consulta de la xarxa o a la seva àrea personal del web T-mobilitat, contactar als nostres canals d’atenció per bloquejar la targeta, si la perd, o demanar un bescanvi, si la targeta no funciona.

La T-16 es pot utilitzar amb la targeta T-mobilitat, i no al mòbil. 

No. Al suport destinat a la T-16 no s'hi podrà carregar cap títol més i anirà identificat amb el nom del o la menor i el terme "T-16". 

No, el títol T-16 només pot carregar-se en el suport T-16 del o la menor.

Presencialment: es pot fer la sol·licitud de manera presencial, presentant aquest formulari omplert i la documentació original i vigent de la persona menor, de la responsable actual i de la nova persona responsable.

Telemàticament: es pot fer registrant una petició en la qual s'ha d'adjuntar aquest formulari omplert i signat amb signatura electrònica del responsable actual i de la nova persona responsable. També cal adjuntar la imatge de la documentació original i vigent de l’infant i de les dues persones signants.

La persona menor es pot trobar en dues situacions. D’una banda, que s’espatlli un cop ja ha validat, i que, per tant, ja estigui efectuant el seu desplaçament; en aquest cas, es pot dirigir a un dels punts d’atenció presencial inclosos en el projecte T-mobilitat i demanar un bescanvi.    
  
D’altra banda, que s’espatlli la seva targeta abans de validar i no li permeti accedir; en aquest cas, ha de procedir com s’indica a la pregunta anterior.

El títol T-16 caducarà automàticament i el suport es desactivarà el 31 de desembre de l’any en què la persona faci 16 anys. Després, haureu de comprar una targeta T-mobilitat genèrica (4,5€), si no en té, i hi carregui un altre títol que li convingui (T-jove, T-casual...). Ho podreu fer des de l’Àrea personal d’aquest web.

Sí, pot tenir els dos suports. Però en el de la T-16 només hi podrà carregar el títol T-16; en l’altre suport hi podrà carregar la resta de títols integrats

Si algú que no és la persona beneficiària utilitza la T-16 i un equip d’inspecció ho verifica, la targeta serà bloquejada per un període de 3 anys, d’acord amb les condicions d’ús de la T-mobilitat aprovades pel Consell d’Administració de l’ATM, i l’operador de transport imposarà una sanció econòmica.

Si la persona no està conforme i vol tornar a utilitzar-la, haurà de demanar el desbloqueig presentant al·legacions davant l’ATM. Això es pot fer telemàticament sense certificat electrònic emplenant i enviant el formulari de ‘Petició Genèrica’ de la Generalitat de Catalunya, seleccionant l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) Àrea de Barcelona com a l'ens destinatari. Així mateix, juntament amb les teves dades d’identificació, hauràs d’exposar detalladament les causes que justifiquin l’ús inadequat del títol, i adjuntar tota aquella documentació que ajudi a acreditar els fets exposats. Trobaràs el formulari de petició genèrica accedint a través d’aquest enllaç.

Si vols ser atès presencialment, ens pots fer arribar les teves al·legacions presentant-les a les oficines que trobaràs disponibles al següent enllaç. També pots presentar les teves al·legacions en format paper a qualsevol administració pública, d’acord amb el previst a la Llei 39/2015. 

Rebràs una resposta a les teves al·legacions en el termini de tres mesos des de la data de registre d’aquestes. 

Si et desestimen les al·legacions i no estàs conforme amb la resolució, pots presentar el teu desacord fent arribar un recurs d’alçada a l’ATM, en el termini d’un mes des de la notificació de la resolució de les teves al·legacions, i l’ATM disposa de tres mesos per oferir una resposta des que el recurs d’alçada és presentat al Consell d’Administració de l’ATM. 

Pots presentar el teu recurs d’alçada pels mateixos canals que les teves al·legacions.

Si el recurs és desestimat, d’acord amb les condicions d’ús de la T-mobilitat, s’aplicarà una penalització de bloqueig de 3 anys abans de poder fer ús novament de la T-16. Conserva-la tot i que la tinguis bloquejada, perquè podràs viatjar amb la mateixa. Un cop passats aquests tres anys, contacta amb els canals d’atenció de la T-mobilitat i et desbloquejarem la targeta perquè la puguis tornar a fer servir. 

La sanció la imposa l’operador de transport en el qual s’estava cometent la infracció amb la T-16 d’acord amb les condicions generals o d’ús aprovades per l’operador en qüestió; el bloqueig de la targeta és responsabilitat de l’ATM de Barcelona d’acord amb les condicions d’ús de la T-mobilitat aprovades pel Consell d’Administració de l’ATM. Així doncs, el fet de pagar la sanció no suposa el desbloqueig de la targeta.

Anar a l'inici de la pàgina