Viatja amb el mòbil - T-mobilitat

Puja al transport públic amb el teu mòbil

 

El sistema T-mobilitat et permet accedir al transport públic validant el teu viatge directament amb el telèfon, si té NFC. 

Es tracta d’una opció que, de moment, només està disponible per a mòbils amb sistema Android, tot i que estem treballant amb Apple perquè pugui funcionar també amb sistema iOS.

  • Cost: 1€
  • Requereix donar-se d’alta.
  • Permet carregar-hi tots els títols de transport integrats.
  • És recarregable i, properament, permetrà portar més d’un títol a la vegada.
  • Pots descarregar-te l’app des d’aquí i configurar-la en uns minuts.

   

Un móvil validando en un bus

El que necessites saber sobre l'app T-mobilitat

Des de la pròpia aplicació, podràs recarregar el títol que estàs utilitzant o canviar de títol quan esgotis el que tens.

A més de permetre viatjar amb el mòbil, l’altra gran funcionalitat de l’app T-mobilitat és que permet carregar la teva targeta T-mobilitat, siguis on siguis. Es tracta d’una funcionalitat disponible per qualsevol mòbil amb NFC, ja sigui Android o iOS.

Perfil Jove: se’ls hi assigna automàticament a totes aquelles persones amb menys de 30 anys. Permet adquirir les T-jove.

Perfil FM/FN: perfil que permet comprar els títols a les famílies monoparentals i nombroses. S'ha d’acreditar un cop de manera telemàtica o en un punt presencial de la xarxa, presentant: 

  • El DNI, el NIE o el passaport.
  • El títol de família monoparental o nombrosa (el títol familiar o l’individual) emès per la Generalitat de Catalunya o el títol de família nombrosa emès per qualsevol altra comunitat autònoma.

El perfil FM/FN tindrà validesa durant la vigència del document acreditatiu de família monoparental o nombrosa. Quan aquest caduqui i el document s’hagi de renovar, també s’haurà de renovar el perfil amb el mateix procés.
 

Si has comprat un títol i el vols tornar, disposes de 24 hores des de la seva adquisició per obtenir el reemborsament, sempre que no l’hagis utilitzat.

  • Si l’has adquirit de manera presencial, en un punt o màquina de bitllets, has de demanar la devolució en un punt d’atenció del mateix operador on hagis adquirit el títol (per exemple: si has comprat una T-usual en un punt de TMB, l’has de tornar en un punt de TMB; si ho has fet a Rodalies, l’has de tornar a Rodalies).

Amb la T-mobilitat, l’ús fraudulent de títols suposarà el bloqueig del títol en qüestió, més enllà de la possible percepció mínima o sanció imposada. Seria el cas, per exemple, d’una persona que estigui utilitzant un títol bonificat (T-jove, FM/FN o T-16) sense demostrar la seva condició de persona beneficiària o titular d'aquest.

Aquell títol quedarà bloquejat per part d’un equip d’inspecció i no es podrà utilitzar, a menys que la persona demani el seu desbloqueig via al·legació. Això es pot fer mitjançant el formulari oficial de ‘Petició’ de la Generalitat, seleccionant Autoritat del Transport Metropolità (ATM) Àrea de Barcelona en l'ens destinatari: juntament amb les teves dades, hauràs d’exposar detalladament les causes que justifiquen l’ús inadequat del títol, així com adjuntar els documents que puguin justificar els fets que exposes. També la pots presentar presencialment a qualsevol administració pública, mitjançant els mecanismes admesos legalment. Més informació, aquí.

Rebràs resposta amb la resolució en el termini màxim d'un mes a partir de la data de registre de la teva al·legació.

Passa’t a la T-mobilitat

 

  1. Dona't d'alta en aquest web.
  2. Demana la targeta o configura l'app per viatjar amb el mòbil.
  3. Tria quin títol vols carregar.
  4. Mou-te millor!

 

Dues persones parlen de la T-mobilitat en un autobús
Anar a l'inici de la pàgina