La targeta personalitzada - T-mobilitat

Tot el transport públic en una targeta recarregable

 

La targeta personalitzada T-mobilitat et permet tenir en un sol suport tot el que necessites per moure’t en transport públic a l’àrea de Barcelona.

  • Cost: 4,50€
  • Requereix donar-se d’alta.
  • Permet carregar-hi tots els títols de transport integrats.
  • És recarregable i, properament, permetrà portar més d’un títol a la vegada.
  • Es pot comprar en línia, en aquest web, i a la xarxa de punts de la T-mobilitat.
     
La targeta personalitzada T-mobilitat

El que necessites saber sobre la targeta personalitzada

Si compres la targeta a través del web, t’arribarà a casa desactivada i l’hauràs d’activar per poder viatjar amb ella.

Has de consultar el PIN d’activació en aquest web, iniciant sessió a la teva àrea personal. Trobaràs el botó de consulta a l’apartat de ‘Gestionar targetes’.

Quan tinguis el PIN, podràs activar la targeta de dues formes:

  • A través de l’app T-mobilitat, si tens un mòbil amb NFC: llegeix la targeta amb el telèfon, introdueix el PIN i torna a apropar els dos elements.

  • En una màquina d’autovenda de la xarxa. Apropa la targeta al lector de la màquina, segueix les instruccions per introduir el PIN i torna a apropar la targeta.

També pots consultar aquest vídeo per veure com activar la targeta.

  • Amb l’app: a través de l’opció de ‘Consulta i recarrega’ de l’app; hauràs d’apropar la targeta a la part posterior del telèfon, triar el títol que vols comprar i tornar a apropar la targeta al telèfon per acabar el procés.
  • A les màquines d’autovenda: apropa la targeta als lectors sense contacte de les màquines de metro, tren o tramvia, tria el títol que vulguis, paga i torna a apropar la targeta al lector.

Perfil Jove: se’ls hi assigna automàticament a totes aquelles persones amb menys de 30 anys. Permet adquirir les T-jove.

Perfil FM/FN: perfil que permet comprar els títols a les famílies monoparentals i nombroses. S'ha d’acreditar un cop de manera telemàtica o en un punt presencial de la xarxa, presentant: 

  • El DNI, el NIE o el passaport.
  • El títol de família monoparental o nombrosa (el títol familiar o l’individual) emès per la Generalitat de Catalunya o el títol de família nombrosa emès per qualsevol altra comunitat autònoma.

El perfil FM/FN tindrà validesa durant la vigència del document acreditatiu de família monoparental o nombrosa. Quan aquest caduqui i el document s’hagi de renovar, també s’haurà de renovar el perfil amb el mateix procés.

Si has comprat un títol i el vols tornar, disposes de 24 hores des de la seva adquisició per obtenir el reemborsament, sempre que no l’hagis utilitzat.

  • Si l’has adquirit de manera presencial, en un punt o màquina de bitllets, has de demanar la devolució en un punt d’atenció del mateix operador on hagis adquirit el títol (per exemple: si has comprat una T-usual en un punt de TMB, l’has de tornar en un punt de TMB; si ho has fet a Rodalies, l’has de tornar a Rodalies).

Amb la T-mobilitat, l’ús fraudulent de títols suposarà el bloqueig del títol en qüestió, més enllà de la possible percepció mínima o sanció imposada. Seria el cas, per exemple, d’una persona que estigui utilitzant un títol bonificat (T-jove, FM/FN o T-16) sense demostrar la seva condició de persona beneficiària o titular d'aquest.

Aquell títol quedarà bloquejat per part d’un equip d’inspecció i no es podrà utilitzar, a menys que la persona demani el seu desbloqueig via al·legació. Això es pot fer mitjançant el formulari oficial de ‘Petició’ de la Generalitat, seleccionant Autoritat del Transport Metropolità (ATM) Àrea de Barcelona en l'ens destinatari: juntament amb les teves dades, hauràs d’exposar detalladament les causes que justifiquen l’ús inadequat del títol, així com adjuntar els documents que puguin justificar els fets que exposes. També la pots presentar presencialment a qualsevol administració pública, mitjançant els mecanismes admesos legalment. Més informació, aquí.

Rebràs resposta amb la resolució en el termini màxim d'un mes a partir de la data de registre de la teva al·legació.

Un dels avantatges de la T-mobilitat és la possibilitat de bloquejar el suport, en cas de pèrdua o robatori, perquè ningú més pugui utilitzar-lo. Tens aquestes vies per bloquejar una targeta:

Un cop bloquejada, pots demanar un duplicat de la targeta, i en ella podràs recuperar el títol que duies al suport perdut, si encara li quedava validesa o viatges. Aquest tràmit l’hauràs de fer en un punt presencial, i només hauràs de pagar el cost del suport (4,5€). Un cop demanis el duplicat, l’anterior targeta quedarà totalment anul·lada.

És important tenir en compte que bloquejar una targeta amb un títol de limitació temporal (com T-usual o T-jove) que ja estigui començat no fa que la vigència del títol quedi pausada. És a dir, si bloqueges una T-usual ja començada, i passen tres dies fins que en demanes un duplicat, aquests tres dies es consumiran.

Si finalment acabes trobant la targeta, i encara no has demanat el duplicat, tens la possibilitat de desbloquejar-la, a través de l’àrea personal del web o d’alguns canals d’atenció; si tens dubtes, posa’t en contacte amb nosaltres.

Passa’t a la T-mobilitat

 

  1. Dona't d'alta en aquest web.
  2. Demana la targeta o configura l'app per viatjar amb el mòbil.
  3. Tria quin títol vols carregar.
  4. Mou-te millor!

 

Dues persones parlen de la T-mobilitat en un autobús
Anar a l'inici de la pàgina