Una targeta per a la T-usual - T-mobilitat

Una T-mobilitat de cartró per a l’abonament més utilitzat

 

La targeta T-mobilitat de cartró té un format específic per al títol T-usual, l’abonament més utilitzat del sistema. Tot i que es pot carregar en el mòbil o en la T-mobilitat personalitzada des del 2021, ara es pot comprar també directament a les màquines d’autovenda sense registrar-se prèviament:

  • Cost: 0,50€ més el preu de la T-usual adquirida (canvia segons les zones).
  • No requereix donar-se d’alta.
  • És recarregable, però només de la T-usual (de qualsevol nombre de zones).
  • Es pot comprar a les màquines d’autovenda de la xarxa.
  • Té menys prestacions i avantatges que la targeta personalitzada o el mòbil.
  • És de cartó, però està equipada amb el mateix xip de validació sense contacte que la targeta personalitzada.
     
Una mà aguanta una T-usual en format T-mobilitat de cartró

El que necessites saber sobre la targeta T-mobilitat T-usual

  • Amb l’app: a través de l’opció de ‘Consulta i recarrega’ de l’app; hauràs d’apropar la targeta a la part posterior del telèfon, triar el títol que vols comprar i tornar a apropar la targeta al telèfon per acabar el procés.
  • A les màquines d’autovenda: apropa la targeta als lectors sense contacte de les màquines de metro, tren o tramvia, tria el títol que vulguis, paga i torna a apropar la targeta al lector.

Només la T-usual, de qualsevol nombre de zones.

La T-usual és l’únic abonament que no requereix una justificació o certificació de condició social especial. És a dir, és diferent a la T-jove, que només poden comprar les persones menors de 30, o fins i tot de la T-usual per a famílies monoparentals o nombroses. És un títol que pot adquirir i gaudir qualsevol ciutadà.

Per això, tot i que recomanem el seu ús amb la T-mobilitat personalitzada amb el mòbil, que ofereixen més avantatges i són suports més duradors, també oferirem la possibilitat de comprar la T-usual de qualsevol nombre de zones en una targeta de cartró, sense haver de donar-se d’alta al sistema.

Això sí, tot i que no estigui registrada en el sistema, sí que s’haurà d’identificar el número d’identitat de la persona que la compra, en el moment d’adquirir-la en una màquina, igual que ara.

Si has comprat un títol i el vols tornar, disposes de 24 hores des de la seva adquisició per obtenir el reemborsament, sempre que no l’hagis utilitzat.

  • Si l’has adquirit de manera presencial, en un punt o màquina de bitllets, has de demanar la devolució en un punt d’atenció del mateix operador on hagis adquirit el títol (per exemple: si has comprat una T-usual en un punt de TMB, l’has de tornar en un punt de TMB; si ho has fet a Rodalies, l’has de tornar a Rodalies).
  • Si la targeta es troba dins dels 6 mesos de garantia i deixa de funcionar, podràs demanar un bescanvi gratuït a un agent d’estació o en un punt d’atenció. T’oferiran una targeta de recanvi amb els viatges que et quedessin. El bescanvi gratuït s’efectua sempre que la targeta no hagi estat malmesa per mal ús de la persona usuària.
  • Si la targeta es troba fora dels 6 mesos de garantia i deixa de funcionar, podràs demanar un duplicat en un punt d’atenció, pagant novament 0,50€, i obtindràs un duplicat conservant els viatges que et quedessin. Si no et queden viatges, senzillament pots comprar-ne una de nova a una màquina de venda.

Amb la T-mobilitat, l’ús fraudulent de títols suposarà el bloqueig del títol en qüestió, més enllà de la possible percepció mínima o sanció imposada. Seria el cas, per exemple, d’una persona que estigui utilitzant un títol bonificat (T-jove, FM/FN o T-16) sense demostrar la seva condició de persona beneficiària o titular d'aquest.

Aquell títol quedarà bloquejat per part d’un equip d’inspecció i no es podrà utilitzar, a menys que la persona demani el seu desbloqueig via al·legació. Això es pot fer mitjançant el formulari oficial de ‘Petició’ de la Generalitat, seleccionant Autoritat del Transport Metropolità (ATM) Àrea de Barcelona en l'ens destinatari: juntament amb les teves dades, hauràs d’exposar detalladament les causes que justifiquen l’ús inadequat del títol, així com adjuntar els documents que puguin justificar els fets que exposes. També la pots presentar presencialment a qualsevol administració pública, mitjançant els mecanismes admesos legalment. Més informació, aquí.

Rebràs resposta amb la resolució en el termini màxim d'un mes a partir de la data de registre de la teva al·legació.

Anar a l'inici de la pàgina