T-16 - T-mobilitat

Una persona recull una T-mobilitat anònima d'una màquina

Tipus de targetes

La T-mobilitat per a menors de 16 anys

 

El sistema T-mobilitat ofereix una targeta independent per als nens, nenes i adolescents menors de 16 anys que utilitzen el títol bonificat T-16, el títol de transport que permet als i les menors viatjar dins de la seva zona de residència dels 4 als 16 anys.

  • Cost: 4,50€. 
  • Requereix que tant pare/mare/tutor-a com el nen/a es donin d’alta
  • Només permet portar carregada la T-16.
  • Quan la validesa de la T-16 finalitza, la targeta no es pot recarregar.
  • Es pot demanar en línia, en aquest web, i als punts d’atenció de la xarxa de habilitats per a aquest tràmit.
     
La T-16 en T-mobilitat
La T-16 ja és T-mobilitat

La T-16 ja és T-mobilitat

 

El títol bonificat T-16 ja està disponible en el nou suport tecnològic T-mobilitat, que permet validar sense contacte en tots els mitjans de transport de les 6 corones de l’ATM de Barcelona.

La T-16 és un títol bonificat destinat a les persones menors d’edat, entre els 4 i 16 anys, que, en el nou format T-mobilitat, té un cost de 4,5 euros.

Les famílies que tinguin un fill o filla que compleixi els requisits i que encara no siguin usuàries de la T-16 la poden sol·licitar en línia, al web T-16.cat, o presencialment, amb cita prèvia, al Centre d’atenció i informació T-mobilitat:

 

Gestions en línia

 

Uns dies després d’haver sol·licitat la targeta, podreu crear-vos un compte web, i les credencials resultants us permetran accedir a l’àrea personal d’aquest web i gestionar la targeta del vostre fill/a: bloquejar-la si la perd o fer diferents consultes. A més, pare, mare o tutor/a legal podreu dur a terme els tràmits propis de la T-mobilitat, com ara demanar una targeta per a vosaltres o consultar la vostra informació, si la utilitzeu.

 

Gestions en línia
On es pot utilitzar la T-16?

On es pot utilitzar la T-16?

 

La T-16 en el nou format T-mobilitat ja està disponible per utilitzar en tots els mitjans de transport de les 6 corones de l’ATM de Barcelona.

Cal recordar que la T-16 permet viatjar exclusivament dins de la zona de residència de la persona menor beneficiària.

 

Famílies que ja són usuàries T-16

 

Les famílies que ja éreu usuàries de la T-16 hauríeu d'haver rebut el nou format durant els darrers mesos, sense fer cap gestió o tràmit. Si no l'heu rebut, contacteu amb els nostres canals.

Si teniu algun dubte o consulta sobre l'antic o el nou sistema, també podeu contactar amb els nostres canals.

Famílies que ja són usuàries T-16
Avantatges de la T-mobilitat

Avantatges de la T-mobilitat

 

El nou format en el qual es pot disposar de la T-16 té diferents avantatges en comparació amb la targeta T-16 dels darrers anys:

  • La targeta ja no s’haurà de renovar, com sí que cal fer amb el format magnètic. Si no es perd, la targeta servirà fins al 31 de desembre de l’any en el qual la persona usuària faci 16 anys.
  • En cas de pèrdua o robatori, la targeta es pot bloquejar per tal que no sigui utilitzada per algú altre.
  • El duplicat de la T-16 en format T-mobilitat tindrà un cost de 4,5 euros, a diferència dels duplicats actuals del sistema magnètic, que tenen un cost de 35 euros. Els duplicats es poden demanar si la targeta es perd o és sostreta.

 

Nova forma de validar

 

La tecnologia del nou sistema fa que la forma d’accedir al metro, les estacions de tren o els autobusos sigui diferent. Per validar, d’ara en endavant, només s’ha d’apropar la nova targeta als passos de validació i terminals de validació il·luminats.

 

Nova forma de validar
La T-16, una targeta independent

La T-16, una targeta independent

 

La targeta de la qual poden disposar els i les menors de 16 anys és una targeta independent de la T-mobilitat normal, i està diferenciada amb una sobreimpressió de la nomenclatura ‘T-16’ a la cantonada superior dreta del suport. És una targeta només vàlida per a la T-16, i en la qual no es poden carregar altres títols diferents.

D’altra banda, la T-16 no es pot utilitzar des del mòbil, a diferència d’altres títols de transport. Només es pot disposar d’aquest títol bonificat en la targeta destinada a aquest efecte, que només pot fer servir la persona menor d’edat beneficiària.

Una altra diferència és que la targeta T-16 que se sol·licita a través d’Internet i arriba a casa per correu certificat sí que arriba activada (la T-mobilitat normal requereix un PIN d’activació, per motius de seguretat) en un màxim de 5-10 dies hàbils.

Has perdut la targeta? Bloqueja-la

 

En el nou sistema sense contacte T-mobilitat, en cas que perdeu la targeta T-16, s’ha de bloquejar perquè ningú més la pugui utilitzar. Poseu-vos en contacte amb nosaltres a través dels nostres canals d’atenció i la bloquejarem.

Un cop bloquejada, podreu tornar a demanar-ne una nova, per 4,5 euros, a través de l’apartat de ‘Comptes que gestiono’ de l’àrea personal d’aquest mateix web o del web d’FGC, iniciant sessió amb les credencials del compte web de la mare, pare o tutor/a legal.

També pots bloquejar la targeta perduda de forma autònoma i demanar-ne un duplicat al web de TMB.

També pots gestionar el bloqueig de la targeta i la compra d’un duplicat en un dels següents punts presencial:

  • El Centre T-mobilitat: Av. de la Granvia de L’Hospitalet, 16-20. Amb cita prèvia.

  • Autocars Font: carrer Tamarit, 105, Ripollet. Amb cita prèvia.

  • Oficina de l'AMTU: c. Josep Umbert 92-94, Granollers. Sense cita prèvia.

  • Mataró Bus: c. Francesc Layret, 72, Mataró. Amb cita prèvia (per mail a info.matarobus@avanzagrupo.com).

  • Soler i Sauret: ctra. Laureà Miró, 426, Sant Feliu de Llobregat. Amb cita prèvia.

  • TMESA: carrer Iscle Soler, 9, Terrassa. Amb cita prèvia.
  • Oficines de Teisa: carrer Roger de Llúria, 26. Amb cita prèvia (trucant al 93 215 35 66).

La T-16 no et funciona i necessites un bescanvi?

 

Si teniu algun problema amb la T-16 T-mobilitat i el/la menor no pot viatjar, parleu amb el personal del transport públic perquè us ofereixi una solució provisional. Posteriorment, per aconseguir un bescanvi definitiu, podeu acudir a un dels punts següents:

  • El Centre T-mobilitat: Av. de la Granvia de L’Hospitalet, 16-20. Amb cita prèvia.

  • Punt d’atenció de Rodalies a plaça Catalunya. Sense cita prèvia.

  • Trambaix: av. Barcelona s/n, Sant Joan Despí. Amb cita prèvia.

  • Trambesòs: av. Eduard Maristany, s/n, Sant Adrià de Besòs. Amb cita prèvia.

  • Oficines de Teisa: carrer Roger de Llúria, 26. Amb cita prèvia (trucant al 93 215 35 66).

  • Autocars Font: carrer Tamarit, 105, Ripollet. Amb cita prèvia.

  • Soler i Sauret: ctra. Laureà Miró, 426, Sant Feliu de Llobregat. Amb cita prèvia.

  • Autocorb: carretera de l'Amunt, 6-8, Corbera de Llobregat. Amb cita prèvia.

  • Oficina de l'AMTU: c. Josep Umbert 92-94, Granollers. Sense cita prèvia.

  • Mataró Bus: c. Francesc Layret, 72, Mataró. Amb cita prèvia (per mail, a info.matarobus@avanzagrupo.com).

  • TMESA: carrer Iscle Soler, 9, Terrassa. Demana cita prèvia.

Els bescanvis es donen quan la targeta té un defecte o ha deixat de funcionar, sempre que no sigui a causa del mal ús.

En el cas que el problema amb la targeta es doni a les xarxes de TMB o d’FGC, el seu personal, a més d’oferir la solució provisional, retirarà la targeta i es gestionarà l’enviament d’una nova T-16 al domicili de la família.

 

Sancions i al·legacions de T-16

 

Si algú que no és la persona beneficiària utilitza la T-16 i un equip d’inspecció ho verifica, la targeta serà bloquejada per un període de 3 anys, d’acord amb les condicions d’ús de la T-mobilitat aprovades pel Consell d’Administració de l’ATM, i l’operador de transport imposarà una sanció econòmica.

Si la persona no està conforme i vol tornar a utilitzar-la, haurà de demanar el desbloqueig presentant al·legacions davant l’ATM. Això es pot fer telemàticament sense certificat electrònic emplenant i enviant el formulari de ‘Petició Genèrica’ de la Generalitat de Catalunya, seleccionant l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) Àrea de Barcelona com a l'ens destinatari. Així mateix, juntament amb les teves dades d’identificació, hauràs d’exposar detalladament les causes que justifiquin l’ús inadequat del títol, i adjuntar tota aquella documentació que ajudi a acreditar els fets exposats. Trobaràs el formulari de petició genèrica accedint a través d’aquest enllaç.

Si vols ser atès presencialment, ens pots fer arribar les teves al·legacions presentant-les a les oficines que trobaràs disponibles al següent enllaç. També pots presentar les teves al·legacions en format paper a qualsevol administració pública, d’acord amb el previst a la Llei 39/2015. 

Rebràs una resposta a les teves al·legacions en el termini de tres mesos des de la data de registre d’aquestes. 

Preguntes freqüents sobre T-16

Sí, les persones que encara no tinguin una T-16 poden obtenir-la en una targeta T-mobilitat. El nou format de T-16 ja està desplegat en les 6 corones de l'ATM de Barcelona.

Les persones que ja tenen la T-16 en format magnètic haurien d'haver rebut automàticament el nou model sense fer cap gestió. Si encara no l'has rebut, posa't en contacte amb nosaltres.

Igual que la T-16 convencional, els o les menors usuàries del nou format poden viatjar amb ella dins de la seva zona de residència.

Com tot el sistema T-mobilitat, el traspàs al nou format està sent gradual. La zona 1 ha estat la primera zona perquè és l’àmbit amb més persones usuàries de la T-16, però també perquè és la primera zona on tots els mitjans de transport permetien viatjar amb la T-mobilitat. A la resta de corones, hi ha algunes línies d’autobús que encara s’estaven acabant d’integrar aquests primers mesos de 2023.  

Totes les famílies de l’ATM de Barcelona haurien d’haver rebut ja la T-16 en T-mobilitat. Si vosaltres no l’heu rebut, contacteu amb nosaltres per ajudar-vos.

Sí que s’ha de pagar un preu de 4,5€ per la nova targeta, que és molt més duradora i té prestacions tecnològiques més avançades que l’antic format magnètic. Si la targeta no es perd ni experimenta cap problema de funcionament, serà un únic pagament de 4,5€ per sempre.

  • D’entrada, és una targeta molt més duradora que no es fa malbé de forma tan senzilla.
  • En el cas de perdre-la, la mateixa família pot bloquejar-la perquè ningú més la utilitzi i demanar un duplicat. En aquest cas, el duplicat només costa els 4,5 euros del cost de la targeta, i no els 35 euros que els duplicats costaven fins ara.
  • Es pot obtenir al moment presencialment, i, si la demanes per web, triga menys en arribar-te a casa.

Es tracta d’un preu per cobrir una petita part del cost de producció de les targetes i la tecnologia que porta associada. Tanmateix, cal tenir en compte que aquest nou format és molt més durador que una targeta de cartró i té altres avantatges.

Només les persones menors d’edat que encara no disposen de la T-16 poden demanar proactivament el nou format.

  • Per Internet: al web T-16.cat. Allà, la família farà el pagament i completarà la sol·licitud. D’aquesta forma, la rebrà a casa en uns 5-10 dies hàbils. Després, podrà fer-se un compte web en aquesta pàgina de la T-mobilitat, al web de TMB o al d’FGC; serà aquest compte el que els hi permetrà accedir a l’àrea personal de T-mobilitat.cat i gestionar la targeta del o la menor.

  • Presencialment: al Centre d’atenció i informació T-mobilitat. La família o persones responsables poden portar la documentació requerida i marxar amb la targeta. És necessari demanar cita prèvia.

Totes les famílies de l’ATM de Barcelona que ja tenien la T-16, l’haurien d’haver rebut en format T-mobilitat. Si vosaltres no l’heu rebut, contacteu amb nosaltres per ajudar-vos.

Per demanar la T-16 és necessari que la persona responsable que la sol·liciti presenti el seu document d’identitat original i vigent, i el document d’identitat original i vigent del o la menor (són vàlids DNI, NIE, passaport i llibre de família). En el cas de la sol·licitud telemàtica, els arxius han de ser imatges o còpies dels originals.

Si realitzes el tràmit presencialment, et pots emportar la targeta al moment. Si la demanes de forma digital, t’arribarà a casa en uns 5-10 dies hàbils. Pots consultar a la teva àrea personal, a l’apartat ‘Els meus tràmits’, l’estat de la sol·licitud.

Si hi ha algun problema i la targeta no arriba en 5-10 dies hàbils, contacta amb nosaltres a través dels nostres canals d’atenció.

Totes les famílies de l’ATM de Barcelona haurien d’haver rebut ja la T-16 en T-mobilitat. Si vosaltres no l’heu rebut, contacteu amb nosaltres per ajudar-vos.

Si l’infant ja utilitza la T-16, la pot seguir utilitzant, però hauríeu d’haver rebut automàticament la T-mobilitat. Els dos sistemes conviuran durant un temps, però l’objectiu és retirar definitivament les T-16 magnètiques aquest 2023.

La majoria de gestions sempre les haurà de fer la persona adulta a qui estigui vinculat/da, o una tercera persona autoritzada per fer-ho. Però l’infant sí que podrà realitzar consultes bàsiques del títol i el suport a les màquines de consulta de la xarxa o a la seva àrea personal del web T-mobilitat, contactar als nostres canals d’atenció per bloquejar la targeta, si la perd, o demanar un bescanvi, si la targeta no funciona.

No. Al suport destinat a la T-16 no s'hi podrà carregar cap títol més i anirà identificat amb el nom del o la menor i el terme "T-16". 

No, el títol T-16 només pot carregar-se en el suport T-16 del o la menor.

Presencialment: es pot fer la sol·licitud de manera presencial, presentant aquest formulari omplert i la documentació original i vigent de la persona menor, de la responsable actual i de la nova persona responsable.

Telemàticament: es pot fer registrant una petició en la qual s'ha d'adjuntar aquest formulari omplert i signat amb signatura electrònica del responsable actual i de la nova persona responsable. També cal adjuntar la imatge de la documentació original i vigent de l’infant i de les dues persones signants.

La tecnologia en què es basa el sistema T-mobilitat té una alta fiabilitat. Tot i així, en cas que el suport deixi de funcionar, pots aconseguir un bescanvi del suport amb la T-16 que conté:

  • Si et trobes amb el problema a la xarxa de TMB (metro o bus) o FGC, se’t facilitarà una targeta provisional per viatjar durant 45 dies, i rebràs a casa una nova targeta T-mobilitat per seguir viatjant.

  • Si et trobes amb el problema en algun altre mitjà de transport, també se’t facilitarà una targeta provisional per viatjar durant 45 dies, però, en aquest cas, haureu de demanar una nova targeta T-mobilitat als punts habilitats per fer bescanvis de T-16.

Aquest bescanvi serà gratuït sempre que el suport deixi de funcionar per causes alienes a la persona usuària i el suport estigui en garantia. En cas que el suport no es trobi en garantia o l’hagi malmès la persona usuària, caldrà pagar els 4,5 euros del suport que costa. 

La persona menor es pot trobar en dues situacions. D’una banda, que s’espatlli un cop ja ha validat, i que, per tant, ja estigui efectuant el seu desplaçament; en aquest cas, es pot dirigir a un dels punts d’atenció presencial inclosos en el projecte T-mobilitat i demanar un bescanvi.    
  
D’altra banda, que s’espatlli la seva targeta abans de validar i no li permeti accedir; en aquest cas, ha de procedir com s’indica a la pregunta anterior.

Els bescanvis provisionals seran targetes de cartró amb una caducitat de 45 dies. 

Si es perd la targeta T-mobilitat amb la T-16, la persona adulta a càrrec de l’infant haurà de contactar amb els canals d’atenció de la T-mobilitat o a un punt d'atenció habilitat per obtenir un duplicat. És convenient que la targeta es bloquegi perquè ningú més la pugui utilitzar, i és molt important fer-ho, perquè, en cas contrari, l’ús fraudulent de qui la trobi pot suposar un bloqueig prolongat de la targeta. Això ho pot fer la mateixa família, des de l’àrea personal de la persona adulta al web T-mobilitat, o ho farà el personal d’atenció quan hi contacti. S’haurà de pagar el preu del nou suport (4,5€). I s’ha de procedir de la mateixa forma en casos de robatoris. 

És recomanable que tingueu activades les notificacions de T-mobilitat perquè se us informi de canvis com ara un bloqueig d’ús de la targeta.

Puedes hacerte la cuenta web en esta página de la T-mobilitat, en la web de TMB o la de FGC. Las credenciales de la cuenta te permitirán acceder a tu área personal digital y gestionar la tarjeta del o la menor. Precisamente desde esta área personal, en el apartado de tus datos, puedes activar fácilmente la opción de recibir notificaciones por correo electrónico o SMS.

El títol T-16 caducarà automàticament i el suport es desactivarà el 31 de desembre de l’any en què la persona faci 16 anys. Després, caldrà que comprar un suport T-mobilitat genèric (4,5€), si no en té, i hi carregui un altre títol que li convingui (T-jove, T-casual...). Ho podreu fer des de l’Àrea personal d’aquest web.

Sí, pot tenir els dos suports. Però en el de la T-16 només hi podrà carregar el títol T-16; en l’altre suport hi podrà carregar la resta de títols integrats

Amb la T-mobilitat no caldrà dur a terme renovacions periòdiques i la mateixa targeta servirà, si no es perd o s’espatlla, fins el 31 de desembre de l’any en què la persona faci 16 anys. La nova targeta té una garantia de 5 anys, això sí. Sí patís algun problema fora de la data de garantia, caldrà tornar a pagar els 4,5 euros que costa. 

Si algú que no és la persona beneficiària utilitza la T-16 i un equip d’inspecció ho verifica, la targeta serà bloquejada per un període de 3 anys, d’acord amb les condicions d’ús de la T-mobilitat aprovades pel Consell d’Administració de l’ATM, i l’operador de transport imposarà una sanció econòmica.

Si la persona no està conforme i vol tornar a utilitzar-la, haurà de demanar el desbloqueig presentant al·legacions davant l’ATM. Això es pot fer telemàticament sense certificat electrònic emplenant i enviant el formulari de ‘Petició Genèrica’ de la Generalitat de Catalunya, seleccionant l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) Àrea de Barcelona com a l'ens destinatari. Així mateix, juntament amb les teves dades d’identificació, hauràs d’exposar detalladament les causes que justifiquin l’ús inadequat del títol, i adjuntar tota aquella documentació que ajudi a acreditar els fets exposats. Trobaràs el formulari de petició genèrica accedint a través d’aquest enllaç.

Si vols ser atès presencialment, ens pots fer arribar les teves al·legacions presentant-les a les oficines que trobaràs disponibles al següent enllaç. També pots presentar les teves al·legacions en format paper a qualsevol administració pública, d’acord amb el previst a la Llei 39/2015. 

Rebràs una resposta a les teves al·legacions en el termini de tres mesos des de la data de registre d’aquestes. 

Si no estàs conforme amb la resolució, pots presentar el teu desacord fent arribar un recurs d’alçada a l’ATM, en el termini d’un mes des de la notificació de la resolució de les teves al·legacions, i l’ATM disposa de tres mesos per oferir una resposta des que el recurs d’alçada és presentat al Consell d’Administració de l’ATM. 

Pots presentar el teu recurs d’alçada pels mateixos canals que les teves al·legacions.

Si el recurs és desestimat, d’acord amb les condicions d’ús de la T-mobilitat, s’aplicarà una penalització de bloqueig de 3 anys abans de poder fer ús novament de la T-16.

Contacta amb els canals d’atenció de la T-mobilitat i et desbloquejarem la targeta perquè la puguis tornar a fer servir. Conserva-la tot i que la tinguis bloquejada, perquè podràs viatjar amb la mateixa.

La sanció la imposa l’operador de transport en el qual s’estava cometent la infracció amb la T-16 d’acord amb les condicions generals o d’ús aprovades per l’operador en qüestió; el bloqueig de la targeta és responsabilitat de l’ATM de Barcelona d’acord amb les condicions d’ús de la T-mobilitat aprovades pel Consell d’Administració de l’ATM. Així doncs, el fet de pagar la sanció no suposa el desbloqueig de la targeta.

Anar a l'inici de la pàgina